Jak budować skuteczne zasięgi na Facebooku

Panika „zasięgowa”,

czyli, jak zbudować skuteczny zasięg fan page’a w trzy miesiące na Facebooku.

Ostatnio przewinęło się w internecie sporo informacji o tym jak to „Facebook tnie zasięgi”, co z resztą miało odrobinę prawdy w sobie bo rzeczywiście w wielu przypadkach „fan pejdży” miało miejsce. Akcja przeprowadzona przez ekipę pod dowództwem Zuckenberga polegała na algorytmicznym ograniczeniu zasięgów tych stron które nie angażowały użytkowników serwisu oraz przedstawiały treści nic nie wnoszące do tak zwanej społeczności.

Twórcy Facebooka wyszli z założenia, że serwis a raczej jego użytkownicy tworzą za dużo bezwartościowych treści które były „rozprowadzane” wśród użytkowników w prosty sposób – wystarczyło kliknać „like” i materiał trafiał na tablice znajomych i przyjaciół. Materiał nie musiał być wartościowy mogła to być jakaś zwykła popierdółka. Postanowiono takie działania ograniczyć i obecnie aby trafić z materiałem do szerszego grona należy sprowokować użytkowników do większego zaangażowania niż tylko danie „lajka”. Ograniczenie zasięgów odczuły jako pierwsze fanpag’e różnych magazynów informacyjnych i pojawiło się mnóstwo żebrowpisów proszących o odznaczanie wpisów danego fanpage’a „jako pierwsze” w preferencjach wyświetlania. Nie sądzę aby to dawało jakieś oszałamiające rezultaty i działało na korzyść strony, pomijam zupełnie oddźwięk „pijarowy” ;). Sam postanowiłem sprawdzić jak mi się uda zbudować trochę zasięgu 😉 .

Budowanie zasięgu

Powyższy obrazek to przesłany fragment tygodniowych statystyk pewnego FP który będzie jeszcze obiektem dalszych testów (będę przeprowadzał test na wyprowadzenie użytkowników z Facebooka na dedykowany serwis internetowy o podobnej tematyce, dokładnie na odwrót jak to robią inni czyli najpierw Fan Page a potem dopiero serwis. Przykładowe zasięgi tygodniowe zostały osiągnięte w czasie około  6 miesięcy bez żadnej spiny i poświęcania dużej ilości czasu, tak naprawdę to zbudowanie zasięgu nastąpiło w okresie dwóch miesięcy kiedy to zintensyfikowałem częstotliwość umieszczania postów z jednego tygodniowo do jednego co dwa trzy dni.

No to teraz krótko zwięźle i na temat, jak budować zasięg na swoim fan page’u – zbudowanie zasięgu jest w sumie czynnością łatwą i prostą wymagającą spełnienia jedynie dwóch warunków:

  1. Dokładnej analizy grupy docelowej do której adresujemy fan page
  2. Systematyczności działań

Jakiego rodzaju treści są najskuteczniejsze?

Najbardziej udostępniane i najbardziej skuteczne są treści zawierające multimedia, takie jak zdjęcia, krótkie filmy oraz treści „wymuszające” interakcję w postaci komentarzy pod umieszczonym postem. Skutecznym sposobem na zwiększenie zasięgu pojedynczego posta zawierającego multimedia jest połączenie go z krótką informacją tekstową zawierającą opis multimediów w formie zachęcającej do zwrócenia uwagi. Ilość zdjęć w pojedynczym poście która jest najskuteczniejsza to od 2 do max 5 .

Częstotliwość publikacji

Z moich obserwacji wynika, że nie ma sensu atakować codziennie użytkowników publikacjami, tym bardziej nie ma sensu umieszczać kilku postów w jednym dniu bo przesyt informacyjny powoduje odpływ użytkowników i wzrost „cofnięć” polubień strony. Najbardziej optymalnym jest dwudniowy interwał czasowy.

Tak to mniej więcej się przedstawia w dużym skrócie i uproszczeniu.

Podsumowanie artykułu
Jak zbudować skuteczny fan page na Facebooku.
Tytuł
Jak zbudować skuteczny fan page na Facebooku.
Opis
Artykuł o budowaniu zasięgów strony na Facebooku w dużym skrócie. Przedstawione obserwacje własne w dużym uproszczeniu dla unaocznienia tego, że jak się chce to można zbudować dobry zasięg w relatywnie krótkim czasie.
Autor
Opublikowany przez
Jarida Group
Logo

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *