Pytania do klienta SEO

Swego czasu (dawno to było) napisałem artykuł dedykowany firmom szukającym usługi SEO,
w jaki sposób znaleźć wiarygodną firmę SEO i jak ją wybrać spośród wielu innych. Skupiłem się wtedy na pytaniach jakie powinno się
zadać w trakcie rozmowy z przedstawicielem firmy, pozwalających zorientować się czy profesjonalnie podejdą do tematu.
http://seoinfo.edu.pl/jak-wybrac-firme-pozycjonujaca/

W tym artykule odwrócę role i podejdę do tematu współpracy klient – firma SEO od drugiej strony, czyli z punktu widzenia firmy SEO.
Podam przykładowych parę pytań jakie moim zdaniem zależy zadać klientowi który jest zainteresowany naszymi usługami.
No to zaczynamy 😉

Pytanie pierwsze jakie powinno paść na spotkaniu czy przy rozmowie telefonicznej lub w korespondencji mailowej brzmi:
Po co potrzebne jest Państwu SEO?
Pytanie z gatunku ogólnych pozwalające już na początku określić czy potencjalny klient zainteresowany
jest „na poważnie” usługami SEO i czy ma związane z tym określone oczekiwania a nade wszystko jakie są jego oczekiwania.

Kolejne pytanie, jedno z ważniejszych brzmi:
Jak i czym Państwa firma wyróżnia się na tle konkurencji i kogo uważacie za waszą główną konkurencję ?
To pytanie pozwoli nam już na początku określić mocne i słabe strony biznesu potencjalnego klienta do wykorzystania we wspólnych działaniach.

Trzecie pytanie pozwalające zrozumieć nam klienta brzmi:
Czego oczekujecie Państwo od usługi SEO, jakich efektów ?

Po tych trzech pytaniach wstępnych coś już powinniśmy wiedzieć mniej więcej o potrzebach klienta i jego podejściu do tematu SEO.
Teraz kolej na następną partię pytań , trochę bardziej szczegółowych pozwalającą nam w przybliżeniu określić ewentualne możliwości
współpracy.

Czwarte pytanie pytanie (a właściwie dwa w jednym) brzmi:
Czy posiadacie Państwo własne profile w sieciach społecznościowych i czy podejmowaliście na nich jakieś działania ?

Kolejne piąte pytanie:
Czy macie w firmie osoby odpowiedzialne za działania w internecie i czy zatrudniacie programistów obsługujących waszą stronę internetową?

Następne szóste pytanie:
Czy jesteście gotowi na zmiany w waszej stronie internetowej ?

Kolejne pytanie jest następujące:
Czy możemy liczyć na opracowanie i dostarczenia nam dodatkowych materiałów wskazanych przez nas niezbędnych nam do wykonania usługi SEO?

Przedostatnie pytanie brzmi:
Czy zdajecie sobie Państwo sprawę z czasu jaki musi upłynąć aby nasze wspólne działania zaczęły być widoczne i przynosić efekt?

Ostatnie pytanie które można potraktować żartobliwie brzmi:
Czy zdajecie sobie państwo z wysokości budżetu jaki będzie potrzebny do osiągnięcia przewagi konkurencyjnej? 😉

Powyższe pytania wstępne pozwolą się tak naprawdę zorientować czy ewentualna współpraca ma szanse na sukces oraz uświadomią obydwu stronom
potrzeby i oczekiwania co z całą pewnością wpłynie pozytywnie na początek kolejnej ciekawej współpracy, kto wie czy nie na długie lata…
Czego wszystkim kolegom po fachu życzę 😉 .

Podsumowanie artykułu
O co zapytać potencjalnego klienta SEO
Tytuł
O co zapytać potencjalnego klienta SEO
Opis
O co zapytać naszego potencjalnego klienta SEO w czasie rozmowy wstępnej dotyczącej ewentualnej współpracy.
Autor
Opublikowany przez
Jarida Group
Logo

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.