Swego czasu (dawno to było) napisałem artykuł dedykowany firmom szukającym usługi SEO,
w jaki sposób znaleźć wiarygodną firmę SEO i jak ją wybrać spośród wielu innych. Skupiłem się wtedy na pytaniach jakie powinno się
zadać w trakcie rozmowy z przedstawicielem firmy, pozwalających zorientować się czy profesjonalnie podejdą do tematu.
http://seoinfo.edu.pl/jak-wybrac-firme-pozycjonujaca/
W tym artykule odwrócę role i podejdę do tematu współpracy klient – firma SEO od drugiej strony, czyli z punktu widzenia firmy SEO.
Podam przykładowych parę pytań jakie moim zdaniem zależy zadać klientowi który jest zainteresowany naszymi usługami.
No to zaczynamy 😉
Pytanie pierwsze jakie powinno paść na spotkaniu czy przy rozmowie telefonicznej lub w korespondencji mailowej brzmi:
Po co potrzebne jest Państwu SEO?
Pytanie z gatunku ogólnych pozwalające już na początku określić czy potencjalny klient zainteresowany
jest „na poważnie” usługami SEO i czy ma związane z tym określone oczekiwania a nade wszystko jakie są jego oczekiwania.
Kolejne pytanie, jedno z ważniejszych brzmi:
Jak i czym Państwa firma wyróżnia się na tle konkurencji i kogo uważacie za waszą główną konkurencję ?
To pytanie pozwoli nam już na początku określić mocne i słabe strony biznesu potencjalnego klienta do wykorzystania we wspólnych działaniach.
Trzecie pytanie pozwalające zrozumieć nam klienta brzmi:
Czego oczekujecie Państwo od usługi SEO, jakich efektów ?
Po tych trzech pytaniach wstępnych coś już powinniśmy wiedzieć mniej więcej o potrzebach klienta i jego podejściu do tematu SEO.
Teraz kolej na następną partię pytań , trochę bardziej szczegółowych pozwalającą nam w przybliżeniu określić ewentualne możliwości
współpracy.
Czwarte pytanie pytanie (a właściwie dwa w jednym) brzmi:
Czy posiadacie Państwo własne profile w sieciach społecznościowych i czy podejmowaliście na nich jakieś działania ?
Kolejne piąte pytanie:
Czy macie w firmie osoby odpowiedzialne za działania w internecie i czy zatrudniacie programistów obsługujących waszą stronę internetową?
Następne szóste pytanie:
Czy jesteście gotowi na zmiany w waszej stronie internetowej ?
Kolejne pytanie jest następujące:
Czy możemy liczyć na opracowanie i dostarczenia nam dodatkowych materiałów wskazanych przez nas niezbędnych nam do wykonania usługi SEO?
Przedostatnie pytanie brzmi:
Czy zdajecie sobie Państwo sprawę z czasu jaki musi upłynąć aby nasze wspólne działania zaczęły być widoczne i przynosić efekt?
Ostatnie pytanie które można potraktować żartobliwie brzmi:
Czy zdajecie sobie państwo z wysokości budżetu jaki będzie potrzebny do osiągnięcia przewagi konkurencyjnej? 😉
W zasadzie to ostatnim pytaniem powinno być, czy posiadacie profesjonalny Audyt SEO. Profesjonalna analiza serwisu i konkurencji to początek prac i podstawa planowania.
Powyższe pytania wstępne pozwolą się tak naprawdę zorientować czy ewentualna współpraca ma szanse na sukces oraz uświadomią obydwu stronom
potrzeby i oczekiwania co z całą pewnością wpłynie pozytywnie na początek kolejnej ciekawej współpracy, kto wie czy nie na długie lata…
Czego wszystkim kolegom po fachu życzę 😉


Dodaj komentarz