case study rocznego SEO

Case study pozycjonowania czyli:

Krótkie studium przypadku rocznych działań SEO na witrynie klienta.

Jak to się zaczęło – czyli rozpoczęcie współpracy

Zgłosił się do nas potencjalny klient niezadowolony z działań „wiodącej w branży firmy SEO” – czyli dużej agencji z zapytaniem czy moglibyśmy się zająć jego stroną, gwoli ścisłości witryna to sklep internetowy czyli branża e-commerce. Po wstępnej błyskawicznej ocenie możliwości współpracy, analizie działań firmy SEO oraz pobieżnej analizie konkurencji stwierdziliśmy, że jak najbardziej, możemy zwiększyć widoczność strony oraz zapewnić zwiększenie targetowanego ruchu na witrynie pochodzącego z wyszukiwarki Google. Za naszych analiz wynikało, że na stronie nie przeprowadzono optymalizacji ani treści ani metatagów, praktycznie nie zrobiono niczego. Działania na zewnątrz ograniczyły się do umieszczenia aktywnego odnośnika (sidewide) na jednej witrynie. Analiza odwiedzin z wyników wyszukiwania Google pokazała 18 000 unikalnych użytkowników miesięcznie. Ostrożnie stwierdziliśmy, że możemy zwiększyć ilość UU o jakieś 30% do 50%. Klient zaakceptował umowę, przyklepał budżet. 

Ruszamy do akcji – czyli zaczynamy dłubać w SEO

Na pierwszy rzut poszedł audyt witryny równolegle z dogłębną analizą konkurencji w tym segmencie rynkowym. Korzystną dla nas sytuacją był fakt, że witryna klienta mała już kilka ładnych lat historii, mniej korzystne okazało się, że praktycznie działania SEO klienta na tle konkurencji wypadały więcej niż blado i stanęliśmy przed faktem nadrobienia prawie 7 lat, bo po dokładnej analizie konkurencji okazało się że, rozpoczęła pierwsze SEO działania w 2009 roku. Dodatkowo wyszło, że lider w branży dysponuje dodatkowo trzema witrynami z kilkuletnim stażem w sieci które również aktywnie promuje.

Podjęte przez nas działania:

  1. optymalizacja witryny (najszerzej jak tylko się dało)
  2. wyszukanie nowych fraz/słów kluczowych generujących konwertujących ruch
  3. działania z zakresu marketingu treści (content marketingu) na zewnątrz oraz wewnątrz witryny
  4. Link building – czyli wyszukiwanie miejsc tematycznie związanych z witryną klienta oraz umieszczanie tam aktywnych odnośników prowadzących do witryny.
  5. Buzz marketing na forach internetowych
  6. Rozpoczęliśmy budowę zaplecza tematycznego dedykowanego klientowi

Działania te zapewniały zwiększenie popularności oraz widoczności witryny w sieci co miało realne przełożenie na wzrost ilości odwiedzin z wyszukiwarki Google oraz innych witryn tematycznie związanych ze stroną docelową.

Osiągnięte efekty SEO w ciągu 12 miesięcy współpracy.

Poniżej prezentujemy estymację wzrostu ruchu oraz ilości fraz i słów kluczowych w przeciągu 12 miesięcy współpracy. Źródło danych – panel SemStorm.

Wykres wzrostu ruchu na witrynie

 estymacja wzrostu ruchu na witrynie

Jedno z przykładowych działań z zakresu SEO / content marketingu – dodatkowe case study

Jednym z działań w obrębie witryny był marketing treści (content marketing), okazało się, że można zdobyć trochę dodatkowych użytkowników dla fraz związanych z grupami produktowymi: „ranking +nazwa grupy produktów” . Z materiałów źródłowych dostarczonych przez klienta opracowaliśmy 4 rankingi w połączeniu z możliwością zakupu produktów wymienionych w rankingach, dodatkowo te rankingi po przeredagowaniu opublikowaliśmy na naszych witrynach zapleczowych. Okazało się to być strzałem w dziesiątkę, w dwa dni artykuły z rankingami znalazły się w TOP 3 wyników Google. Na chwilę obecną cztery artykuły generują ruch w ilości 2400 odwiedzin z Google za pośrednictwem 71 słów i fraz kluczowych. Dodatkowo artykuły umieszczone w naszych serwisach zapleczowych również generują stały miesięczny ruch.

Ilość odwiedzin wygenerowana przez 4 artykuły

Podsumowanie case study rocznych działań SEO

Reasumując w ciągu 12 miesięcy działań z zakresu SEO udało nam się zwiększyć ruch na witrynie z 18 tysięcy użytkowników miesięcznie do 40 tysięcy unikalnych odwiedzin użytkowników w ciągu miesiąca.

Krzysztof Ziółkowski CEO Jarida Group

Podsumowanie artykułu
Case Study pozycjonowania SEO - studium przypadku
Tytuł
Case Study pozycjonowania SEO - studium przypadku
Opis
Studium przypadku rocznych działań SEO podjętych na witrynie klienta - case study pozycjonowanie
Autor
Opublikowany przez
Jarida Group
Logo

17 komentarzy na “Case study SEO”

  1. Radek

    Zwiększenie ruchu i co dalej. Wiele firm grzęźnie w działaniach typu musimy się reklamować, wypozycjonować i zwiększyć ruch.
    W działaniach i analizach prowadzonych przeze mnie niejednokrotnie okazywało się, że ruch których jest już generowany nie jest efektywnie wykorzystywany, bo błędy w projektowaniu witryny, ścieżek zakupowych, formularzy skutecznie odstraszają użytkowników.
    Dlatego dzisiaj działania marketingowe muszą być połączone z UX i analityką bo może wyniknąć problem w tym, że ściągniemy klienta, którego na tyle skutecznie przestraszymy, że już do nas nie wróci 😉

    Odpowiedz
    • Krzysztof Ziółkowski

      Zgadza się, dlatego kolejny rok poświęcimy i na zbudowaniu jeszcze większej ilości odwiedzin jak i pracą nad konwersją 😉

      Odpowiedz
    • Krzysztof Ziółkowski

      Jedyne co mogę zdradzić to czterocyfrowy i nie z tej dolnej półki 😉

      Odpowiedz
  2. xxx

    Troche denerwują mnie takie artykuły, czytam itd. itp. z reguly nie komentuje ale czuje sie jak w przedszkolu, widzac nty taki artykul, z mojej perspektywy xx letniej jedno proste pytanie, nie ile więcej użytkowników, tylko ile zwiększyła się sprzedaż, jaki to mialao wplyw na konwersje, segmenty produktow. JAk to ma przełożenie na biznes czy ściągamy własciwych ludzi. Pamiętam wiele lat temu w stanach w projekcie xxx zderzenie z prawdziwym marketingiem. Gdzie podobny case, widac oczywiste bledy od spraw technicznych po działania seo, euforia po moje stronie zwiekszymy ruch itd. i jedna prosta riposta, ktorej wtedy nie zrozumialem potrzeba bylo czasu, sorry my nie chcemy tego ruchu, szkoda na serwery, obsluge zrobcie nam dzialania ktore przyniosa nam biznes nie ruch. Zrobcie nam 2% wzrostu zamiast 50% ale na produktach konkretnych. I tutaj zaczyna sie dopiero prawdziwa jazda i zrozumienie tematu na poziomie xxx gdzie wchodzimy w swiat od tematu co sie oplaca sprzedawac na jakim kliencie zarabiamy itd. kooperacji i zrozumienia biznesu i targetowania …

    Odpowiedz
    • Krzysztof Ziółkowski

      Zwiększenie ruchu i widoczności serwisu było tylko i wyłącznie dla fraz i słów kluczowych o spodziewanej konwersji. Na samym początku współpracy w porozumieniu z klientem taka grupa fraz została wyznaczona i dodatkowo w trakcie współpracy dochodziły nowe.

      Odpowiedz
  3. Roman

    Cześć, gratuluję wyniku oraz od razu trochę dopytuję.

    Ja tylko mam pytanie o budżet takich działań, ilość artykułów (ile ich było) oraz o zaplecze, czy rzeczywiście jedną stroną zapleczową udało się aż tak wzmocnić domenę. Profil linków, rozbicie na słowa kluczowe związane z marką, a linki ze słowem kluczowym bez marki, czy linki w formie URL. Czy rozwijaliście witrynę pod kątem zapytań (przearanżowanie kateogorii w sklepie). No i ostatnie pytanie czy ruchu więcej i sprzedaż ta sama. Czyli jak zachowywała konwersja (typ wzrostu liniowy? )

    Odpowiedz
    • Krzysztof Ziółkowski

      Szczegółowa odpowiedź zdradziła by trochę „know how” 😉 – linki były dywersyfikowane, struktura strony lekko zmieniona, zoptymalizowane metatagi, treści na witrynie. Konwersja wzrosła na tyle, że od nowego roku zwiększamy budżet i dodatkowo klient otwiera nowe sklepy 😉

      Odpowiedz
  4. Łukasz

    A możesz podzielić się informacją jak w tym okresie wzrosła liczba konwersji z organica? Ruch ruchem, ale robimy to przecież dla kasy

    Odpowiedz
    • Krzysztof Ziółkowski

      Koledze Romanowi odpowiedziałem w ostatnim zdaniu na to pytanie ;). Mogę dodać, że klient został dostrzeżony przez dużego producenta i podpisał z nim umowę dystrybucyjną 🙂 .

      Odpowiedz
  5. Alex

    Krzysztof dzięki za case – rozumiem, że pewnych rzeczy nie powiesz ale moze naprowadzisz na kilka spraw wyrażając swoją opinię:
    1. Tematyczne miejsca do linkowania – chodzi o ruch z nich ściągany jako referral czy linki ze stron tematycznych lepiej pozycjonują?
    2. Jak dużo pracy poświęciliście na takie kwestie jak poprawa czasu ładowania strony itp.?
    3. Czy widzisz korelację między ctrami a pozycjami w google?
    4. Zaplecze tematyczne dla klienta – ile takich serwisów (około) tworzysz dla strony tej wielkości?
    5. Content – jego długość przy pozycjonowaniu – mowa o artykułach na blogu – minimum 5000zzs czy nie ma to znaczenia?
    6. Twoje zdanie jeśli chodzi o korelację Majestic TF i CF a pozycjonowanie – wskaxniki poglądowe czy coś w nich jest? Tak samo achrefs 🙂

    Wiem, że know-how to know-how ale trochę swojej opinii możesz chyba udzielić.

    Życzę w 2018 samych topów 🙂

    Pzdr Alex

    Odpowiedz
    • Krzysztof Ziółkowski

      1. najlepsze są linki ze stron tematycznych, a najsilniejsze z nich to takie po których następują przejścia na witrynę docelową
      2. tutaj ciężko było coś ogarnąć bo niezbyt pozwalał na to skrypt sklepu (problemy z modyfikacjami)
      3. największy wpływ na CTR ma wygląd wyświetlanych SERPów potem wyświetlany opis
      4. to zależy od konkurencji w danej tematyce, rozrzut jest duży , od 40 serwisów do 3ch max 5ciu
      5. to również zależy od kilku rzeczy takich jak: wielkość serwisu, jego stażu w sieci, konstrukcji linkowania wewnętrznego, celu publikacji czy ma gromadzić ruch czy sprzedawać, ciężko jest określić sztywne reguły. Co najwyżej można określić widełki czyli od 3K do 30K zzs.
      6. szczerze mówiąc nie zwracam uwagi na te parametry 🙂

      Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *