Co to jest audyt SEO. Czy można wykonać samodzielnie audyt SEO. Czy audyt SEO jest niezbędny. Na te i wiele innych pytań związanych z audytem seo postaramy się odpowiedzieć w artykule
Audyt SEO to analiza i ocena stanu strony internetowej, pod względem wpływu na pozycje dla zadanych słów i fraz kluczowych. Pytając o audyt SEO należy uściślić jaki rodzaj audytu mamy na myśli. Wyróżniamy bowiem kilka rodzajów audytów SEO, np. audyt techniczny seo skupiający się na technicznych aspektach strony internetowej, szybkości działania, wyszukaniu błędów, sprawdzeniu podstawowej konfiguracji, itp…
Mamy również audyt linków przychodzących, skupiający się na analizie linków przychodzących i ocenie jakości tych linków. Jest również audyt konkurencji, na jakie frazy konkurencja się pozycjonuje, skąd pozyskuje linki, itp… Jest też audyt treści, czyli analiza opisów kategorii, podkategorii, produktów i treści poradnikowych pod względem zgodności z wytycznymi Google, nasyceniem frazami, kanibalizacją itp . . .
W zasadzie każdy czynnik, który ma wpływ na pozycje serwisu oraz w przypadku sklepów internetowych na finalizację zakupu, może być przedmiotem osobnego audytu. Nie zawsze bowiem jest potrzeba wykonywania całościowej analizy strony, backlinków, konkurencji, itp…
Całościowy, profesjonalny audyt seo, obejmuje wszystkie czynniki które mogą mieć wpływ na pozycję strony internetowej. Taki audyt wykonywany jest przy użyciu zaawansowanych programów, a jego przeprowadzenie wymaga dużej wiedzy i doświadczenia w interpretowaniu wyników. Koszt takiego audytu zależy oczywiście od wielkości serwisu, ale są to kwoty zaczynające się od kilku tysięcy złotych.
Samodzielny audyt SEO
Czy można wykonać samodzielny audyt SEO? Oczywiście, tak samo jak można samodzielnie złożyć komputer, wymienić silnik w samochodzie itp… Profesjonalny audyt SEO wymaga wiedzy, narzędzi i doświadczenia. Można oczywiście samemu sprawdzić pewne elementy, można pozyskać dane nawet z darmowych narzędzi, ale w przypadku rozbudowanych serwisów interpretacja danych wymaga doświadczenia. Specjalista od audytów SEO, z każdym wykonanym audytem nabiera coraz większego doświadczenia, które później wykorzystuje w kolejnych audytach.
Dziś SEO zmienia się bardzo szybko, w rytm kolejnych aktualizacji algorytmów wyszukiwarek, głównie Google. Dodatkowo, Google nie ułatwia pracy, wydając często komunikaty i zalecenia do których samo się później nie stosuje. Wymaga to ciągłego poszerzania wiedzy, śledzenia różnych blogów, for i profili, analizowania konkurencji, rozmów w gronie specjalistów, wyciągania wniosków i testowania. Osoba dla której audyty SEO nie są podstawowym zajęciem, zwyczajnie nie ma na to czasu.
Nie znaczy to oczywiście, że właściciel strony nie musi mieć wiedzy na temat SEO, wręcz przeciwnie. Im bardziej rozbudowany serwis, ze skomplikowaną strukturą, tym większą wiedzę na temat SEO powinien mieć jego właściciel. Tylko wtedy gdy właściciel dysponuje pewnym zasobem wiedzy, może podjąć dialog z profesjonalistą od SEO czy audytów SEO. A czy istnieje idealny klient Agencji SEO?
Rodzaje Audytów SEO
Pod pojęciem Audyt SEO możemy tak naprawdę wyróżnić kilka audytów. Wszystko zależy od aktualnych potrzeb właściciela serwisu. Nie ma potrzeby co kilka miesięcy robienia całościowego audytu, jest to nieopłacalne i zwyczajnie niepotrzebne.
Pierwszym sygnałem do zrobienia audytu są spadki naszego serwisu, szczególnie jeżeli skorelowane są ze zmianami algorytmu Google. Wtedy należy zapoznać się z komunikatami Google, zastanowić się czego dotyczy aktualizacja i w tym zakresie wykonać audyt. Jeżeli np. aktualizacja dotyczy linków słabszej jakości, to już wiemy, że powinniśmy przeanalizować linki przychodzące do naszego serwisu. Tutaj warto przeprowadzić analizę linków bardzo starannie i nie nadużywać funkcji zrzekania się linków, Google Disavow, bo można stracić czasami wartościowe linki.
Najnowsze komentarze